Een goed financieel advies zorgt ervoor dat risico’s zichtbaar worden. Alleen zo kun je er iets tegen doen. Tevens zorgt het advies dat er voor de juiste producten wordt gekozen. Het behoedt de klant voor producten die te duur en of onnodig zijn.
Elke klant is voor ons uniek. Wat wij kunnen betekenen, hangt af van de specifieke wensen en omstandigheden. In het algemeen bestaat het adviestraject uit de volgende stappen:
Stap 1: inventariseren
Wij beginnen ons advies met het uitgebreid in kaart brengen van de persoonlijke situatie, eisen en wensen van de klant. Nu en in de toekomst.
Stap 2: analyseren
Hierbij gaan wij de gegevens analyseren. We maken een selectie van mogelijke financiële producten die passen bij uw situatie en wensen. Er volgt een toelichting betreffende de verschillende mogelijkheden en geven de voor- en nadelen aan.
Stap 3: advies
Vervolgens komen wij tot een concreet advies. In dit advies geven wij exact welk product, bij welke instelling en tegen welke voorwaarden volgens ons goed past bij uw wensen en mogelijkheden .
Stap 4: bemiddeling
Indien gewenst, verzorgen wij het gehele traject van aanvraag en afhandeling betreffende de gekozen producten. Zodat alles correct wordt uitgevoerd en u er geen omkijken meer aan heeft.
Stap 5: nazorg
Wij zorgen na de aanschaf voor de begeleiding van de gekozen producten. Deze begeleiding bestaat uit het beantwoorden van algemene vragen. Uiteraard staan wij u ook bij als u later veranderingen wilt aanbrengen. Of in geval van schade.